elektromos autó gyártás

Az autópiac a gyarapodó e-autók ellenére gyengül

Miután 2020-tól részlegesen kilábaltak a korona veszteségekből, a német autópiac nem igazán tud felpörögni. A gyenge általános fejlődést azonban tompította az e-autó eladások rekord augusztusi növekedése. Bár a gyártók részlegesen kilábaltak a korona miatti veszteségekből, a német autópiac látszólag még mindig gyenge.

A Szövetségi Gépjármű-közlekedési Hatóság (KBA) adatai szerint az elmúlt hónapban körülbelül 193 300 autó volt, közel egynegyed – 23 százalékos csökkenés – kevesebb új regisztráció, mint egy évvel ezelőtt. A szint már tavaly nyáron alacsony volt a termelési veszteségek és az első járványhullám utáni keresleti sokk miatt.

A növekvő elektromos autó állomány növekvő számú elektromos autó töltő, másnéven wallbox vásárlást vetít előre, így ez egy különösen fejlődő piac lehet a jövőben.

A válság előtti szint nem látható

Ha január óta a teljes tanfolyamot nézzük, akkor enyhe, 2,5 százalékos növekedés van, valamivel több mint 1,8 millió új személygépkocsi országszerte. A Német Gépjárműipari Szövetség (VDA) rámutatott azonban, hogy ennek alapján az új gépkocsik regisztrációja bő negyedével maradna el a 2019-es szinttől: „A válság előtti szint a német autópiacon még mindig nem látható. „

Közvetlen havi összehasonlításban sok márka jelentősen gyengébben teljesített. A lényeg az volt, hogy csak a kisautók esetében nőttek az autóeladások. Az egyébként kifejezetten erős eladású SUV-ok is csúsztak, bár összességében ők voltak a legerősebb modellcsoport.

31 százalékkal több e-autó

Röviddel az IAA Nemzetközi Autószalon előtt, amely jövő héten kezdődik Münchenben, világossá válik, hogy az alternatív hajtású járművek mennyire fontosak most az autógazdaság stabilizálása szempontjából. Míg a dízel a korábbi év augusztusában elvesztette az új regisztrációk több mint felét (50,8 százalékát), a benzinüzemű járműveit pedig 41,8 százalékát, addig a teljesen elektromos autók csaknem 80 százalékkal, a tölthető hibridek 43 százalék körül, a hibridek pedig több mint 31 százalékot tettek ki inkább az utcákon.

Az abszolút számok mellett ezen változatok piaci részesedése folyamatosan növekszik – ezt növelik az e -vásárlási díjak. A VDA szerint az elektromos autók részesedése az összes új regisztrációban most új rekord, 27,6 százalék.

A chipek és az elektronikus alkatrészek hiánya

A német autógyártás visszaesése drámai volt az előző évhez képest: augusztusban csaknem harmadával, 133 600-ra csökkent a gyártott autók száma. Az egyik fő ok a szűkös mikrochip ellátás és elektronikus alkatrészek beszerzésével kapcsolatos problémák, amelyek sok gyártónál még mindig csökkentik a műszakokat és rövid ideig dolgoznak. Cserébe az autók iránt érdeklődők jobban kihasználják a használt autók piacát, ahol az árak már egy ideje emelkednek.